I min lägenhet finns det en stor vit tråkig vägg. den passar inte riktigt in med resten av lägenheten som känns hembonad och färgglad. Därför bestämde jag mig för att göra en ”Wall of stuff”. Den är dock inte så stor än, men med tiden kommer den att växa. Det kommer bli riktigt bra tror jag. Vad tror ni?
Kludd heter inte kludd
Idag har jag bara haft en matteföreläsning, men det har trots det varit en väldigt lärorik dag. Jag har lärt mig att kludd inte heter kludd. Kludd heter häftmassa.
Jag – Har ni kludd?
Butiksbiträde – Öhm…?
Jag – Sådant där grått som man sätter upp saker på väggen med?
Butiksbiträde – Aha, häftmassa.
Det är jobbigt att man går under hela sin dagistid och skoltid, ja, hela ens uppväxt och tror att kludd heter kludd, eftersom detta ord har använts av alla man har stött på, och så får man reda på att det heter häftmassa. Nä, jag tänker fortsätta säga kludd. Häftmassa låter så tråkigt.


