Mamma och Patrik är här på besök och har hjälpt mig hela dagen med att fixa i ordning lägenheten, så nu är den i princip klar. Vi åkte till IKEA och handlade en byrå dessutom, för mina pengar! Jag har blivit vuxen på riktigt som köper mina egna möbler. Vuxenpoäng till mig! Om jag får säga det själv har det blivit riktigt hemtrevligt här. Någon som vill komma och hälsa på? Jag har Monopol!
Snorpappersförbrukningen är hög i Lund
Vad händer när man börjar på universitetet? Jo, man blir sjuk. Mer eller mindre alla på maskin är sjuka, och snorpappersförbrukningen och halstablettsanvändningen på föreläsningarna är rätt hög. Jag är då tyvärr en av de sjuka, och de suger. Ungefär hälften av min klass har ringt till sjukvårdsupplysningen minst två gånger för att de har fått något konstigt. Själv har mitt högra ögonlock svullnat upp. Och alla undrar varför vi har blivit sjuka. Kan det bero på att vi i princip har levt på varandra i två veckor och fick bada i världens smutsigaste sjö i söndags? Det kan nog något i det…

